Teatekrossi EMV ja XCO EMV

Aastal 2016 otsustati lõpuks teatekrossi EMV Jõulumäe igavalt rajalt ära tuua ja võistlus peeti samal nädalavahetusel individuaal EMV’ga. Sini-must-valge särk jagati seekord välja Narvas Pähklimäe terviseradadele rajatud Äkke XCO rajal. Vsivtsevite duo käte- ja mõttetöö tulemuseks oli kõige-kõige XCO rada Eestis. Paraku kõik Eesti ratturid ei arva head korralikust tehnilisest rajast, seega olid võistlejateread hõredamad kui tavaliselt.

Mihkel:

Teade

Kuna Eesti geograafilistele iseärasustele ma ei jõudnudki Äkke rajaga tutvuma, siis laupäevane 6.30 äratus tagas mulle enne võistlust kaks prooviringi. Ilm oli jätkuvalt märg ja rada kohati üsna mudane.

Vihm oli kõikvõimalikud kivid libedaks teinud, siis oli ka parim hetk esmatutvus teha „Äkke seinaga“, aga kuna ma tegin endaga diili, et mitte mingeid chicken line‘sid see nädalavahetus…ega kunagi üldse, siis tuli sein alistada. Kõik läks õnneks, ainult ühes labases kohas panin külje maha, päris mark oli. Proovisõidu järgselt oli ratas nii mudane, et nagu oleks korraliku mudaralli läbi teinud.

Estonian National XCO Championships 2016 - Day 1

Estonian National XCO Championships 2016 – Day 1

Õnneks viimasel hetkel tekkis meie tiimile isegi üks konkurent ning kell 14.00 lasti Kaido rajale koos viie eliitmeeskonnaga. Kaido tuli hästi mitme võistkonnaga koos tagasi avavahetusest ning siis oli minu etteaste. Enne starti loeti mulle sõnad peale, et ma teates ühtegi tailwhipi ei teeks ega fotograafidele ei poseeriks, vaikselt mõmisedes noogutasin vastu.

Kindel plaan oli alguses mitte ennast kooma tõmmata, that went well…100m peale starti oli kerge nelikümpi rauas vastutuules ja pulss 174 peal… Ülejäänud 14 minutit oli täielik agoonia ja korralik rabistamine. TÜSK läks minust mööda, ise vist kellestki mööda ei sõitnud ja andsin „pulga“ edasi Janekile.

mihkel2_xcoteam16

Minu teise vahetuse ajaks olid asjad paika loksunud ja liikusime üldis 4.koha peal, vahed olid väga suured. Jalg oli nagu oli, aga vabamalt sõites tuli esimese vahetusega võrreldav aeg. Kokkuvõttes tuli oodatult SEN klassi võit ära ja üldis jäime neljandaks, hea töö. Jällegi sõitsid kõik mehed üsna ühte auku aegu ja keegi matsu ka ei pannud.

_xcoteam16

Ööbimine oli meil Toila ligidal Motovilla kompleksis, igati korralik koht ja soovitame ka seda teistele. Järgmise päeva taktika paika pandud, “spordijoogid” joodud ja kiire Tinderi seanss tehtud, võis magama ära minna. Uni kaalus üle võbeleva mandrossimeetri ja magasin päris hästi.

XCO

See aasta oli üllatavalt tihe konkurents MSport klassis ja sugugi võimatu polnud jääda poodiumilt välja. Rakke maratoni 5.mees ja üleüldse head hooaega tegev Ivar Vaab, eelmisel päeval teates hea sõidu teinud Leigri ning kange konkurent Sõptsenko– kõigilt on võimalik pähe saada. Raja tehnilisusest andis märku Villu Veeli puudumine, aga hoolimata sellest kutsuti võistlejad stardikoridori.

mihkel6_xco16

Startida sain esireast ja tegin suurepärase stardi, põllule keerasin Krusemanni tuules. Esimesel tõusul läksid Vaab ja Epner mööda. Põhimõtteliselt oli esimest kilomeetrist aru saada, et jalad on hoopis teine muusika võrreldes eelmise päevaga. Ringi lõpus läks Krusemannil rehv ning Vaabi ja Epneriga koos läksime teisele ringile.

mihkel5_xco16

Esimene ring oli kõigest minut kiirem kui teatekrossi võistlusel, aga muidugi intresside tasumine ka tulemata ei jäänud ägeda alguse tõttu. Korra sain ka Epnerist mööda kui tal kett maha tuli. Teise ringi alguses tuli lenksult kaamera lahti ja hästi hea oli seda lahti kruvida sealt sõidu ajal.

mihkel4_xco16

Mingi aeg läksid Epner ja Kannel ning Krusemann mööda ning oli selge, et Vaab on väga kõva ikka ja kätte teda puhta sõiduga ei saa. Tagant järgmine ohustaja oli üllatuseks Deniss Kondajev, kes 3. ja 4.ringil oli stabiilse vahega taga mul, korra hakkas päris hirmus isegi. Hea uudis oli see, et Kaido püsis oma klassis medalil.

mihkel3_xco16

Viienda ringi alguses oli näha, et õnneks vahe suurenes minu kasuks ja võtsin viimase ringi väga rahulikult. Oleks küll kiviseinal peaaegu risu pannud, aga õnneks jäin püsti.

mihkel2_xco16

Vegeteerisin finišini välja, et Sport klassi 2.koht protokolli kirja saada, üldarvestuses olin 5. Teine koht on täpselt üks samm tagasi eelmise aasta võidust, aga see aasta oli konkurents kõvasti tugevam, seega väga ei nuta. Kaido tegi ka suurepärase sõidu ja võttis 3.koha ära, super.

mihkel_xco16

Suur suur tänu Äkke Spordiklubile eesotsas Vova ja Juriga! Väga hästi korraldatud võistlus ja mis rada veel, bravo. Raja igal meetril oli tunda, kui palju vaeva selle projektiga on nähtud ning tulemus on parim rada, kus ma sõitnud olen.

Kaido:

Kui üle-eelmisel aastal koos Mihkli ja Alvaroga sealsamas Äkke XCO-l võistlemas käisime, siis oli see rada Eesti mõistes midagi täiesti erinevat oma tehistakistuste ja tehniliste elementide poolest. Aga ehitus ja areng Äkkes on käinud edasi ning tänaseks on vennad Vsivtsevid suure töö tulemusena valmis saanud sellise raja, mis nõuab sõitjatelt korralikku sõiduoskust ja keskendumist.

Olime meiegi koos Tarmo ja Janekiga valmistunud ning käinud nädal enne võistlusi rajaluurel, et veenduda, kas saame põlved ja küünarnukid veriseks või mitte. Läks õnneks ja seega olime nädalavahetusel oma klubi tiimiga stardis.

Võistkonna moodustamisel ei saanud me seekord arvestada „Püreneede hirmu“ madallendur Kulliga, kes kodus valves oli ja kurgesid Egiptimaalt ootas. Teatekrossi püsiliige Lasse ka liiga suurt indu seekord üles ei näidanud ja nii võtsime tiimi kaks CCRM noorliiget (Tarmo ja Janek M), kes oma seniste sõitudega need kohad igati välja teeninud olid. Mina sõitsin esimest, Mihkel teist, Janek kolmandat ja Tarmo ankrumehe vahetust. Bruno oli veel varumees.

kaido2_xcoteam16

Pean tunnistama, et stardieelne ärevus oli suur ja kohtuniku stardikäsklust oodates „tiksus“ mul pulss 130-135 peal – see pole päris tavaline minu puhul. Esimeses vahetuses jäin noorematele konkurentidele küll jõu poolest alla, aga see-eest olin neist natuke osavam, „kanaliine“ eriti ei kasutanud ja nii püsisin konkurentsis. Rahvas elas ka raja ääres kõvasti kaasa ja päris suurvõistluse tunne tekkis.

Minu 2.ring oli juba natuke rahulikum, sest kohad olid enam-vähem paika loksunud ja püüdsin keskenduda tehniliselt puhtale sõidule. Ma usun, et kogu meie tiimi õlgadelt langes suur koorem, kui Tarmo eliitklassi esikolmiku järel Eesti meistrina üle lõpujoone veeres! Üks suur eesmärk sai täidetud!

kaido_xcoteam16

Pühapäeval laekusime võistluspaika pealelõunaks, kuna meie start oli 16.30 peale planeeritud– väga pikaks tõotas see päev kujuneda. Vaatasime eliidi sõitu ja elasime kaasa.

Soojenduse tegime koos ja oligi aeg starti asuda. Kohtuniku kutse alusel mahtusin startima esireast ja saingi hästi minema, aga tegin jälle ühe lolli vea, mida varemgi on juhtunud – jäin Juri Molevi taha pidama ja esimesel tõusul oli jalastumine tõsiasi. Õnneks põhikonkurendid väga kaugele ei pääsenud, aga oleks võinud ka hullemini minna. Krusemann, Epner, Kannel, Mihkel jt panid kohe minema, aga mina jäin Sulev Lippu jälgima, sest tema sõitis SEN2 klassi pronksikohal.

kaido6_xco16

Esimesel metsavahe singlil ei saanud Kristo Sepp juurikatega hakkama ja tekitas väikese ummiku. „Otseteid“ kasutades saime mõnedest „kanaliini“ meestest mööda ja oma sõitu tegema. Sulevist möödusin ühel suusaraja puukoore-saepuru tõusul, kus vähe kiirema käiguga ülesse sain ja rohkem tagasi ei vaadanud. Sõitsin kohaliku Narva mehe Deniss Kondajevi järel ja näha oli, et see mees rada tunneb.  Teise ringi alguses märkasin, et keegi AT Sport riietega tegelane üritab mööduda ja olin väheke segaduses, et kes see olla võiks, aga peagi selgus, et Krusemann oli 1.ringi lõpus pidanud jooksu vahetama ja nüüd uuesti konkurente püüdis.

kaido5_xco16

Tagantpoolt paistsid väikese vahega Rakvere Mehis Leigri ja Haanja Alar Reiska, kes polnud küll minu vanuseklassi mehed. Keskendusin oma sõidule ja püüdsin väikese vahega eesolevast Kondajevist mitte maha jääda. Kolmandal ringil panin siiski peale RockGardeni läbimist metsavahel külje maha, kuna esiratas libises poristel kividel alt ära, aga peale natukest ukerdamist sain püsti ja kütsin edasi.

kaido4_xco16

Väsimus hakkas vaikselt põue pugema ja neljas ring oligi kõige raskem. Ees on tühi ja taga on ka vahe sees. Viimasel ringil üllatas jälle Kristo Sepp, kes senini minu taga turvalises kauguses sõitis, aga nüüd oli vist kõik puud alla visanud ja Reiska-Leigri tandemist möödunud ning põlevate silmadega minu sklapi jahtis. Enne RockGardeni tõusu saigi minust korraks mööda, aga tema läks „kanaliini“, mina otse ja pärast seda ma teda enam ei näinud. Aga hirm, et enne lõppu keegi tagant tuleb, oli suur ja tegin viimase ringi vähe kiirema ja sain väsinud pronksimehena õnnelikult üle lõpujoone! Selliseid max pulsi näitusid ei ole ammu endal näinud ja oli ikka korralik ponnistus küll, et see sõit niimoodi lõpuni sõita.

kaido3_xco16

Suured tänud rajameistritele suurepärase raja eest, oma klubi meestele hea seltskonna eest ja abikaasa Veronikale selle eest, et ta kõik minu rattaga veedetud tunnid on ära kannatanud!

Tarmo:

Äkke mehed olid valmis ehitanud praegusel hetkel parima Eestis oleva XCO raja: olid BMX elemendid, tõusud, dropid, ärevad rockgardenid ja üks korralik paekivi sein, millest tuli alla sõita. Seda kõike kaunistas veel parajas koguses muda, taastumiseks eriti kohta jäetud ei olnudki.

Teatekrossist polegi nagu midagi kirjutada, minu kui ankrumehe vahetusteks olid vahed juba päris turvaliseks sõidetud ja sõitsin mõlemad ringid täiesti üksi, esimesel ringil Kert Martma CFC-st üritas mind püüda, kuid oskas korraliku raginaga võssa kihutada (ja see toimus chicken line peal- toim.) ja rohkem ma teda ei näinud, teisel ringil oli mulle jäänud vaid Sen esikoha vormistamine, eeltöö oli juba korralikult ära tehtud.

tarmo_xcoteam16

Järgmise päeva sport ja seenior sõitudeks kutsuti starti eelmise aasta tulemuste järgi, ning leidsime end Janekiga kolmandast reast. Stardist sain päris hästi minema, kuid esimesse kurvi suutsid ikkagi Kiskonen ja Kuhlap ennem mind pressida. See veidi pidurdas minu hoogu ja kui siis tekkis möödumisvõimalus, olid ülejäänud arvestatava vahega eest ära saanud.

tarmo6_xco16

Hakkasin jälitama, kõigepealt sain kätte Molevi, kelle tempo meenutas matkasõitu, siis tuli tagant Reiska (kellel tõenäoliselt tundus minu tempo matkasõiduna) hea hooga minust mööda, aga esimesel rockgardenil sain uuesti ette. Kuid mitte kauaks, paar tõusu hiljem läks ta oma teed.

tarmo5_xco16

Eespool liikus neljane grupp: Kristo Sepp, Sulev LippSõptšenko ja Mehis Leigri, nendega liitus siis Reiska. Teise ringi alguse sõitsin põhimõtteliselt üksi, tagapool väikese vahega mind püüdmas, Maidla, rajameister Vova ja veel paar meest, seega ainult nautida ei olnud võimalik, vajutasin aga juurde.

tarmo4_xco16

Teisel ringil hakkasin vaikselt ees sõitvale pundile lähemale jõudma, seljad aina lähenesid Paeseina laskumisele jõudes sunniti mind sinna serva peale kõõluma kuna all oli Sulev pikali visanud (õnneks kõik luud liikmed terved). Sulev rajalt eest ära, sain edasi panna.

tarmo3_xco16

Järgmine mees kes hakkas selg ees vastu tulema oli Sõptšenko. Neljanda ringi keskel sain ka tema kätte ja panin ka kohe minema, kuna ees paistsid Kristo Sepp, Leigri ja Reiska.  Leigri kellel oli ka ikka väga sitt päev, sain viiendal ringil ennem rockgardenit kätte, Sepast sain mööda kuna tal läks veidi ennem lõppu rehv, Reiska jäi aga püüdmatusse kaugusesse.

tarmo2_xco16

Sõidu 9. koht ja vanuseklassi 4 koht (Kull teab hinnata sellist kohta). Minu poolt suur kummardus Äkke tiimile kes ilmastiku kiuste olid suutnud ette valmistada EMV väärilise raja ja kindlasti tahan kohal olla, kui seal rajal jälle mõnda võistlust korraldatakse.

tarmo_xco16

PS: Väga loodaks järgmine aasta näha teatekrossis rohkem harrastajate tiime, harrastajaid ja klubisid nagu ju oleks.

TEATEKROSSI TULEMUSED:

Seeniorite absoluutklass:

1. CC Rota Mobilis

EMV XCO TULEMUSED, Sport ja Sen klassid:

1. Ivar Vaab

5. Mihkel Laine (MSport II koht)

7. Kaido Kriisa (Sen2 III koht)

9. Tarmo Ennok (Sen2 IV koht)

11. Janek Maidla (Sen2 V koht)

Bruno Tamm (Sen2 VII koht ja Fatbaigi võitja)

PILDID (Juri Vsivtsevi suurepärased fotod)