Elion II: Rõuge Rattamaraton

Madis

jälle Madis

Madis: Rõuges läks ilusti. Võrreldes Viljandi 700. kohaga tuli nüüd 344. koht..
stardinumber 330 ei andnud enam häbeneda:) Rada oli meeltmööda, pikad
tõusud ja head laskumised, vahel ka natuke ekstreemi. Paaris joogipunktis
jäin ikka seisma ja tankisin korralikult, parem paar minutit seda kui pool
tundi haamri all:) Hea meel ongi sellest, et keha talus kiiremat minekut ja
see annab juba lootust suveks.

Alvar

Alvaro: Haanja kandi sõidud on alati olnud erilise auraga ja mitte esimene ega teine ega kolmas kord ei olnud see, kui taas õnnestus sõidust võtta maksimum.
Selleks, et aklimatiseeruda korralikult, laekusin juba reedel kohale ja paigutusin finishist vaid 3km kaugusele otse raja äärde. Koos õlle ja rohke lihaga sai ennast vormi ajama hakatud. Magamisest ei tulnud suurt välja ja kell 7 oli viimane aeg tegusid tegema hakata. Sõitsin läbi viimased 7,5km rajast, siis 60m inklinatsiooniga starditõusu ja lisaks veel raja 11km kuni 7,5km lõigu. Oli täitsa selge, mis meid ees ootab – üks suur maiusroog parimate maastikurattaradadega. Ivar oli juba kell 8 ihuüksi stardinumbreid jagamas ja selle asemel, et tartumaratoonlikult rafast karup***e saata, said kõik soovitu kätte.
Sõit ise oli üsna tavalise käekirjaga. Osad kupatasid mööda, osad jätsime tolmu nuusutama. Kalleid kaaskinkurente oli üllatavalt vähe, vaid teadatuntud aeglase stardikiirendusega Riho Ever puhkis Kaupso Kuhkapi juhatamisel mööda. Sai pikka aega taga riputud, aga nende endi valitud ämber sai ka mulle saatuslikuks, kui ühest mudaaugust kilomeetrise ringiga mööda hakkasime panema ja veel suuremasse mutta sattusime. Dääm. Mõnigi mees sai Kaupsi laskumisõppetundide osaliseks, kui riskipiirili alla kihutati mõnest üksikust märkimisväärsest laskumisest. Lõppkoht 121 oli vägagi hea tulemus, seekord siis klubi esinumber 🙂
Ilm oli ilus ja muda maitsev, aga olgem ausad – see oleks olnud massimõrv, kui oleks vihma kallanud tol päeval. Esimese otsa mehed sõidavad kõigest läbi, aga nö rahvasportlased oleks sellist tulist kurja vandunud, et seda ei oleks välja kannatanud (nad niigi tegid seda). Kahjuks näitas ka osalejate vähene arv, et muda- ja tõusupõlgureid on eestlaste seas palju.

Asse

Asse: Tegelikult oli see super rada,palju singleid ja ronimist ja mõõdukalt kruusateid. Koolesin esimest korda kohe 1 km peale starti.Jalad olid pakud all ja pulss oli ka 190 alla.Õnneks oli see mööduv nähtus ja organism viitsis ka tööle hakata.Vaikselt liikusin ettepoole tagasi,mõnda aega sai ka Madise seljataga sõidetud,kuid siis ühest mudamülkast õnnestus mul paremini mööda pääseda ja nii ma siis oma teed läksingi.Lõpp oli muidugi `super`,eriti see viimane tõus enne finisit ja see 100 meetrit peale tõusu lõppu tundus ikka jube pikk maa olevat.Igatahes,ei mäletagi et oleks nii head rada varem sõitnud.

Kaido

Kaido: Kuigi Haanja ja nüüd siis Rõuge etapp kuulub minu lemmikute hulka, siis teadsin, et kerge ei saa olema ja ega ma eksinud kah.Sõidu algus mööda asfalti ei olnudki nii tappev tempo, kui eeldasin ja kruusale keerates olin veel ilusti pildil, aga sealt edasi hakkasin tahapoole vajuma. Järjest möödusid Alvar, Rivo jt. tuttavad näod. Väheke jõudsin nende tempot hoida,aga ühel hetkel tundsin, et pean järele andma, sest niimoodi lõpuni ilmselt kestnud ei oleks.Raja keskosa oli minu jaoks kõige raskem – võitlus iseendaga, sest möödujatele tuulde võtta lihtsalt ei jõudnud.Lõpupoole läks asi vähe paremaks ja suutsin oma kohta isegi 15-20 koha võrra parandada, sest surijad tulid selg ees vastu.Kokkuvõttes: rada oli väga huvitav ja vaheldusrikas ning ilm super. Tulemusega võin selles mõttes rahule jääda, et Mulgi koht paranes, aga rõõmustamiseks põhjust pole. Meie klubi esinumbriks sellel võistlusel tõusis Alvar “võsarattur” Suisalu – sügav kummardus talle!

Marion

Jälle Marion

Marion: Rõuges oli uus ja päris raske rada. Alguses oli pikalt asfaldil, mis väsitas päris korralikult. Keskel oli minu jaoks pori liiga palju, ma saan aru küll, et mitte korraldajad ei tee muda, vaid vihm, aga vähemalt minusugustele karvajalgade jaoks oli vint ikka natuke üle keeratud. Vahepeal tekkis juba tunne, et kas see rada ikka tõesti peab käima läbi kõikide Haanjamaa mudaaukude? Kaalusin tõsiselt, et kas peaks järgmisel aastal Rõuges hoopis matkarada sõitma. Aga üldmulje päästis viimane mõne kilomeetrine lõik ümber järvede, kus oli küll palju kõndijaid, aga kes palumise peale ilusti mööda lubasid sõita. Kokkuvõttes omavanuste naiste hulgas neljas koht.

Andrus: Kes ei treeni, see ei jõua. Kui pole jõudu, siis pole ka sõidulusti. Nii lihtne see ongi. Lisaks tehnilised probleemid ja nii ma 30. kilomeetril kursi otse Rõugesse võtsingi. Samas installeerisin enda vokile uue Polar pulsoka/spidoka. Usun, et see teeb ratta kiiremaks ja peaks tulemust edaspidi parandama vähemalt 100 kohta 🙂