Otepää Rattamaraton 2013

Otepää Rattamaraton peeti juuli viimasel nädalavahetusel stardiga Tehvandi staadionilt. Kindlasti üks kahest maratonirajast Estoniancupi sarjas, mis osalejatele kas meeldib või siis kohe üldse ei meeldi. Väga hästi on seda iseloomustatud foorumi teemas järgnevate sõnadega:

1. Kiire ja lai rada – palju asfalti
2. Rajameistril lihtne
3. Alguses tundus lihtne, pärast surin
4. Kindlasti teistsugune ja eristuv
5. Õnneks tuleb Kalevipoeg

CC Rota Mobilise meeskond oli seekord liikvel ilma oma esinumbrita Andre Kullita ning õnneks oli Kaido see, et võttis vastutuse enda õlule ning korraliku tulemuse maha sai.

Kaido:
Otepää etapp on teadagi füüsiliselt raske ja tehniliselt lihtne – seega tugeva jalaga maanteemeeste rada. Märksõnadeks kõvakahvel, kitsas lenks ja Furios Fred.

Alguskilomeetritel püüdsin jälgida Taikki tegemisi, kes oli oma hea Rakke sõiduga tugevamasse stardigruppi paigutatud. Natuke see õnnestuski, aga kuskil 5-10 km kandis, kui hakkasid grupid tekkima, kadus ta koos kiirematega silmapiirilt. Mina jäin sõitma koos Allan Auliku, Viljar Kriisi, Indrek Terase, Andre Puki, Kert Martma ja klubikaaslase Janekiga. Janek oli alguses väga tubli ja möllas/sikutas grupis nii et vähe polnud.

2013_Otepaa_Ziil
Janek “Ziil” Leer grupi ees hullamas

Eriti jäi meelde üks musta värvi põlvikutega sõitev tegelane – nr. 1145 Anton Suzdalev. Sellist sõidustiili pole mina varem näinud – mees pumpas ülakehaga nii aktiivselt, et oleks vist Chuck Norrisele kätekõverduste tegemises konkurentsi pakkunud. Lisaks pani mees grupis selliseid spurte, et minu arusaama kohaselt oleks ta pidanud peale 20 km boksi keerama. Aga ei keeranud – sõitis hoopis eest ära ja jõudis finishisse üle 2 minuti kiiremini ning lõpetas 54.kohaga. Kui ta veel ökonoomitama ka õpiks…

2013_Otepaa_Hendrikson
Chuck Norrise stiili harrastas rajal ka Tõnu Hendrikson

Hingasin kergendatult, kui rada Käärikule jõudis – algas Kekkose rajaosa koos tõusude ja laskumistega. Sõitsin koos Astro Baltics tiimi  Siim Ojaveri ja RTR  meeste Sander Suurna ning Reiko Rosenthaliga. Need mehed jõudsid vahepealsetel kruusalõikudel valusasti vedada. Miinuspoolele jääb Kristjan Savisiku (Uuno Raadio) sõidumaneer, kus mees Kekkose tõusudel teistest poole rattaga mööda pressis, siis külmalt ette keeras ja järgneval laskumisel niimoodi pidurdas, et eesolevatega vahe sisse lasi. Siis tuli temast jälle mööduda.

2013_Otepaa_Kaido
Kaido RTR poiste ees jänest mängimas

Viimasel Kekkose osal läksin ise grupi ette ja siis sain omas tempos laskumisi sõita ja natuke kiirust nautida. Ca 15km enne lõppu jõudsime järgi Aivar Lipule ja temast möödudes hõikasin: “Läheb-läheb!” Vastuseks tuli: “Ei lähe ta siin enam midagi, aga Taikki on kõva!” Mingil hetkel paistis ees punane HE vorm ja selles sõitev Kaido “Lendorav” Oru, kes kurtis, et on juba üle nädala haige ja 39 palavik. Sellistest meestest tuleb eemale hoida, ma ütlen!

Kui rada rollerirajalt paremale metsa keeras, siis läksin grupi ette ja plaan oli seal püsida selle ainukese 3 noolega laskumise, veetakistuse ületamise ja sellele järgnenud tõusu jooksul. Nagu eeldasin, siis grupp oligi peale tõusu pooleks/väiksemaks läinud ja viimast 5 km-t alustasime 5-6 mehelises grupis. Küsisin veel, et kas kõik on nõus asfaldil tööd tegema ja kihutasime Otepää poole. Kui kätte jõudis Savisiku vedamise kord, siis mees teatas, et tema praegu ei saa, sest tal tulevad kohe krambid. Ja mõni minut hiljem pani mees sellise litri, et ainult mina jõudsin tuulde. Viimase heinamaalõigu hiilisin R.Rosenthali selja taga ning boonusena võitsin grupifinishi. See oli esimene hea uudis. Teine oli see, et olin teinud selle hooaja parima SEC tulemuse.

Samas tabasin ennast sõidu ajal korduvalt mõttelt – mida ma siin rapsin? Rauad pidevalt paremal ja käigud otsas. Oli suur tahtmine jalg sirgu lasta ja vaikselt lõpuni veereda. Kuna madallendur Andre Kull nautis samal ajal Leedus Niida liivaluiteid ja nudistirandasid, siis ei lubanud südametunnistus mul seda teha ja tuli CCRM lippurina lõpuni punnida.

Raino:
Jaanipäevaks said koolis eksamid tehtud ja rattahooaeg võis alata. Aegviidu sai sõidetud vana rasva pealt ja sai ka päris selgeks, et nii võidu ei sõideta. Rakkes hakkas rattasõit vaikselt meelde tulema ja tekkis selline back-on-track tunne. Tour de Rõugel tundsin ennast juba päris hästi. Kärdla öine x-dream oli küll veel jalgades, aga Otepää sõitu ootasin. Lisaks oli ju ka ennustatud 27 soojakraadi, see oleks mulle eriti istunud.

Stardist edukalt minema, Anti kadus küll kiirelt kuskile ettepoole, aga teisi klubikaaslasi oli samas sektoris liikumas. Kruusasirged said tehtud, järgnevad mülkad tulid grupile üllatusena ja hakati ka jalastuma. Bruno läks, aga mitte kauaks!  Mägisemal maastikul olime jälle koos. Nüüd läksin mina. Ja aina tõusvas joones. Juba oli käeulatuses Anti selg, vist sektor 150 kandis.

2013_Otepaa_Raino
Veel tõusvas joones liikumas

50km sõidetud, käis PAUK ja kummis oli AUK. Pista või sõrm sisse. Vahuga polnud mõtet mässata, sisekummi installeerimine ja edasi. Pitstop 3:55. Peab veel harjutama. Aastaid polnud kummikoll seganud ja sel hooajal juba mitmes kord. Aga ka veelkord tarkus – omad riistad olgu kaasas, siis pääseb kiirelt edasi.

2013_Otepaa_Raino2
PAUK ja AUK on külas käinud

Kokkuvõttes – stardigruppi küll ei parandanud, aga sõiduga rahul. Kaido ja Janek – hästi tehtud!

Janek:
171 stardinumber andis hea eelduse korralik sõit teha. Kaido oli kohe minu ja Anti ees ning Bruno ja Marek meid jälitamas.

Esimesel heinamaa tõusul pressisin ennast Kaidole tuulde ja katsusin mitte silmist lasta, trügimist oli kõvasti. Oli selge, et kohe tulevad pikad kruusakad ja seal on oluline kiiresse gruppi saada. Kuni Harimäe tõusuni kulges kõik valutult, aga siis sain aru, et tõusud pean võtma rahulikumalt ja tiksusin vaikselt omaette mägedest üles. Harimäelt alla kihutasime kolmeses pundis, max kiiruseks 57,9 km/h ja püüdsime kinni ees liikuva suurema seltskonna.

Kuna mul oli jootja endaga kaasas, siis sõit kulges ühe pudeliga ja millestki puudust ei tundnud. Rajal loeti mulle kohaks 101 ja siis sai selgeks, et täna tuleb pingutada 100 sisse. Finisihisirgel võitlesin veel noore lätakaga, aga temal oli jalga rohkem. Võistluse  kesmine pulss 180 🙂  andis kohaks 99 ja sellega olen igati rahul!