Karujärve Rattamaraton 2011

Eesti 2011.a rattakalendri viimane üritus viis tallamisnäljas ratturid Saaremaale. Ka meie klubi ei saanud kaemata jätta, mida see üritus endast kujutab. Tagasi tulime ei vähema ega rohkema kui esikohaga naiste arvestuses, kus selleks võistluseks klubisse palgatud lisajõud puhta töö tegi. Anti räägib lähemalt….

Sõduri enda muljed:
Sellel ajal kui CCRM helgemad jalad karupoeg PUHHI multikaid vaatasid, kulgesime naisukese Marikaga Saaremaale selle aasta viimasele ja Saaremaa esimesele rattamaratonile – Karujärve Rattamaratonile. Olin seal ainukene klubi esindaja, nagu kaks nädalat varem 13. Niitvälja Golfitriatlonil. Eelinfo oli positiivne. Saaremaa sügis on pikk ja soe ning ühte rattasõitu oli hädasti hooaja lõpetamiseks vaja.

22.oktoobril kl 12 toimuski I Karujärve Rattamaraton, mille start ja finiš asusid legendaarse Karujärve kämpingute ääres. Rada kulges kolme valla – Kärla, Kihelkonna ja Mustjala – territooriumil. Põhisõidu pikkus oli 50km ja oodatud olid kõik – nii 21- kui 29-tolliste ratastega sõitjad, keda lubati viisakalt kohelda ja mitte ahistada:))) Pärast sõitu sai Karuka ääres suppi, dušši, sooja sauna ja külma suplust!

Natuke rajast. Korraldajate sõnul oli eesmärk teha miljööväärtuslik rada, mis poleks tehniliselt liiga raske, kuid samas väldiks igavaid kruusateid. Kokkuvõttes jagunes 50km umbes nii: ca 16 km oli erineva kvaliteedi ja laiusega kruusateed, millest põhilised olid kitsad metsavahelised kehva veeremisega kruusakad. Enamuse ehk ca 28km moodustasid pinnaseteed, mis varieeruvad suusaradadest ja pigem singlile kalduvatest vanadest metsateedest kuni kõvemate ja kiiremate kruusase põhjaga metsateedeni. Ehedaid singleid oli kokku 5 km sh üle Saaremaa suurima maalinna (Lihulinn), Tagalahe äärne Dessandi-singel ja Dejevo singel raketibaasi varjendite katustel.

Muda sisuliselt puudub (mõned lombid on), nii lubasid korraldajad. Seega pidi tegu olema sõitmise rajaga, kus tehnika jääb rikkumata. Samas lubasid korraldajad, et füüsiliselt väga lihtne ei saa olema, sest veeremine metsateedel on igasuguste kummidega kehvake ja grupis sõitmise võimalused on kitsaste teede tõttu piiratud, kivid ja juurikad ei luba väga tagarattas imeda. Muuhulgas lubati osalejatele väärikaid vaatamisväärsusi – merd, kiviaedu, külatänakuid, militaarajalugu ja muidu igati ehedat Saaremaad. Afterpartyna oli välja pakuda Sadhu Jam Kuressaare kuursaalis.

Loomulikult ei mahtunud me reedese plaanitud praami peale ja kui lõpuks praamile saime, lasin ma pangakaardi 3 vale pin-i katsega kotti. Maandusime hotelli Arabella ja veetsime vähemalt pool ööd tümaka saatel, mis kostus kõrvaltubadest. Laupäevahommikusele äratusele järgnes igati kobe hommikusöök hotellis. Pilk aknast välja andis tunnistust, et stardihommiku ilm ei lubanud midagi ilusat, vihma sadas ja tuul ulus . Riideid jätkus, panime end kohe hotellis võistlusvormi ja sõitsime Karujärve äärde. Kohale jõudes tugevnes vihmasadu ja tuul puhus kuni 16 m/s. Ühesõnaga selline ilm, et parema meelega oleks autosse jäänudki. Sooja ei teinud meetritki. Pakkisin end paksemalt riidesse ja olgu ette ruttavalt öeldud, et see andis sõidu esimeses pooles valusalt tunda.

Kott on saunaõlut täis, üks spordijakk on kamuflaazhiks peal

Stardikoridoris polnud just liiga palju tuttavaid, aga mõned siiski, teiste hulgas Marko “Maika-Kurjam” Sigus. Stardist minek oli äkiline, ees said kuus meest minema ja kui taha vaatasin polnud näha kedagi. Sõitsin mitmed kilomeetrid üksi, kuni kogunes punt. Mingil hetkel oli meid kuus. Soppa lendas igale poole. Suud, silmad olid pidevalt pori täis nii, et pidi ära lükkama, et uuele ruumi teha. Tõsise üllatusena tuli sekka ka üks jooksukas. Jalad hakkasid külmetama umbes poolel maal.

Sirgetel imesin tuules ja vaatasin, et pundist ära ei kukuks, singlitel tundsin end paremini. Rada oli vaheldusrikas, põhjapoolsel merepealsel oli nii vinge külgtuul , et mehed sõitsid-vajusid tuule poole viltu. Alvarol oleks seal kuradima keeruline olnud, kui üldse, siis tandemiga. Imev põllumaa oli nii ligane, et raske oli ratast liikumises hoida. Umbes 12 km enne lõppu suundus rada Saaremaa väga vingetele suusaradadele, kus meie grupist Mihkel Naagel kiirendas nii, et mina selle maha magasin. Kui aru sain, et minek oli tõsine, oli ta juba 100 m kaugusel. Vajutasin nii kuis jõudsin ja saingi mõnekilomeetrise tagaajamise tulemusena talle tuulde. Olime jäänud kahekesi. Mina vedama ei tikkunud ja kui ta ca 2km enne lõppu taas kiirust lisas, pidin leppima 7. kohaga.

Lõppkokkuvõttes jäin sooritusega väga rahule. Mingil hetkel hakkas nii külm, et arvasin et soe ei hakka enam kunagi. Õnneks oli saun soe ja Karujärve karge vesi ootas suplema. Sain sooja sisse, puhtad riided selga ja nautisin suppi. Lõpp hea kõik hea!

Marika sõit oli eriti kiiduväärt, hea sooritus. Tasa ja targu, alates 5. kohast pidev kohaparandamine, kokkuvõttes 31. ning ülekaalukas võit naiste klassis!

Add an Image
Naeratus pole pori tagant kuhugi kadunud

Võitjaintervjuud on ikka meeldiv anda

Õhtune aftekas Sadhu Studio Jam´il Kuressaare Kuursaalis oli meeleolukas ja tõeliselt hea muusikaelamus. Meie üllatuseks oli Kuursaal ja Sadhu Jam nii popp üritus, et seinad tundusid lausa kummist olevat – rahvast muudkui vooris sisse. Esinejad olid suures osas tundmatud, kuid eranditult kõik uskumatud pärlid, kes esitasid nii omaloomingut kui tuntud staaride hitte. Repertuaar täiesti seinast-seina alustades Alla Pugatshovast lõpetades Norah Jonesi stiilinäidetega ning sinna vahele jäi nii rokki kui etnot. Kokkuvõttes oli väga vinge kompott. Aeg läks lennates ja kui tagasi hotelli jõudsime, oli kell märkamatult pool üks saanud.

Kokkuvõttes võib öelda, et tegu oli superlaheda üritusega ja kindlalt tasus tulla. Imeline Saaremaa loodus, korralike krutskitega ja kõike muud kui igav ja kerge rada, mida vürtsitas ilmataat rohke vihmasajuga ning päeva lõpuks korralik muusikaelamus ja palju toredaid inimesi. Mida veel ühelt nädalavahetuselt soovida. Suured tänud korraldajatele ja ootame kutset Saaremaa Suusamaratonile!

Rajameister Simmo kommentaar:

Ütleme nii, et isegi s..t ilm ei suutnud sõitu nässu keerata. See on selgeks märgiks, et järgmisel aastal tuleb jälle teha.

Emhist tagantjärele vaadates oli stardihetkel 12-17m/s tuult, +10 kraadi sooja ja kõige vihmasem oli just stardieelne tund kl 11-12 vahel. Kui siia kõrvale võtta, et reedel oli olnud lauspäike ja pühapäeval oli tuulevaikne ning kuiv ilm (lõunast alates tuli jälle päike välja), siis oskasime leida kõige lägasema ja tuulisema vahemiku. Või siis oli ilmataat seekord lätlane Kui pühapäeval käisin rada maha võtmas, olid lombid kõik juba poole väiksemad ja metsavaheline pori oli ka valdavalt hangunud, külateedel veeresid jooksud oluliselt paremini…eks ta ole.

Igatahes oli rada vaatamata vihmale ilma suurtemate porimülgasteta, lahtist pritsivat pori leidus parasjagu. Oktoobrikuuks ei saagi pehmeid soometsa lõike sisse planeerida, sest tõenäosus nende normaalseks läbimiseks on kaduvväike. Õnneks kuivemat hästi dreneerivat pinnast tänase raja ümbruses jagub, seega ei ole rajavariandid end veel ammendanud. Nagu ma eelmistes postitustes ka märkisin, on üks korraldajate peaeesmärk olnud algusest peale tagada huvitav ja mitmekülgne rada, mida oleks hooaja lõpus lahe sõita ka ilma sportlikke eesmärke omamata, niisama miljöö mõttes. Rada oli võistluse ajal tänu ilmale minu hinnangul ca 20% raskem sõita kui kuivemate tingimustega, tulin küll ise 12 km enne lõppu maha, sest andsin oma esijooksu ühele abivajajale, aga pildi toimuvast sain rivi lõpus kulgedes ilusti kätte. Kes tulid Saaremaa “pannkoogile” mütsiga lööma, võisid muidugi karistatud saada, sest eriti lõpuosas on rada pidevalt natuke loodist väljas ja veeremine sel pinnasel raske.

Kindel on on see, et järgmisel korral vahetame välja rajatähistamise lindi oluliselt laiema ja kogukama vastu ning meisterdame juurde hunniku pöördetahvleid. Lintide arv oli juba sel korral igati piisav, aga kuna ilm oli ekstreemselt pime ja sõitjatel näod porised, siis oli linte raske märgata. Kõike muud annab ka parandada, aga mida ja kuidas, otsustame, kui oma vabatahtlike jõuguga jälle maha istume.