Fakto Auto Rahvasõit 2013

Mis: Hooaja suursündmus Tallinna Rattaralli, ametliku nimega Fakto Auto Rahvasõit
Kus: Start vabaduse platsilt, finiš Peetri alevikus
Kes: Peaosades Rota Rong koosseisus Andre Kull, Bruno Tamm, Ergo Jair, Janek Leer, Kaido Kriisa, Liisa Kull, Rain Lond ja Raino Einroos 90km distantsil, kõrvalosades Ethel Ansip, Anti Kauk ja Andre Kauk, kes tuuseldasid korralikult 48km distantsil. Kõik aitasid ka ühist jutukest kirja panna.

Enne sõitu andis elevuseks põhjust:
Kuidas on meeskonda tugevdama palgatud esitriatlonist Liisa Kull taastunud nädal varem läbitud poolpikast triatlonist?
Kas ülejäänud sõdurid suudavad Kalevipoja Hansgrohe Kilomeetri rasked kannatused lihastest välja pigistada?
Mitmendal kilomeetril saab Liisa tutikas Silverback Space oma tuleristsed ning kohtub kodumaise asfaldiga?

Rota Kiirrong oli valmis seatud ning esipilootideks seekord Kaido Kriisa ja Andre Kull. Tiimi spordidirektoriks saatekolonnis oli Alvaro, kes enne sõitu sai kohalike harrastajate kroonimata kuningas Tarmo Koplilt kiidusõnu “Olete ikka tõeliseks rattaklubiks arenenud, Hawaii tiimil pole mingit saateautot”! Vot nii!

2013_Fakto_3
Andre stardis poosetamas koos teiste arvamusliidritega

Algus:
Peetri alevik, Alvaro staap. Päike on tõusnud, kell on 12:08 ja Kaido asub koos Bruno ja Liisaga võidusõidu viimast kilomeetrit lihvima, et vajadusel finishikurvidest maksimumi võtta. Sportlased on äärmiselt professionaalsed, motiveeritud ja keskendunud. Jääb üle vaid Vabaduse väljakule starti loksuda.

Liisa mälupilt esimestest kilomeetritest:
“Esimesed 6-7 km olid korraldajate auto taga tiksumised, üritasin enda possa võimalikult heaks sättida. Alvar käskis ju esimesena Lennujaama kurvi minna. Ja siis läks andmiseks, kui auto eest kadus. Spido  näitas numbreid, mis hakkasid 5-ga…Ma julgesin alguses ainult ühe korra kiirust vaadata. Iga järsem kurv ja pööre anti korralikult kuuma. Pidasin endaga monoloogi, et tuleb ära kannatada pole hullu, varsti saab rahulikumalt sõita.”

Alvaro meenutused algusest:
“Saime päris hea loosi – kolmas koht autode kolonnis. Esimesed peagrupist pudenejad tekkisid ammu enne, kui 30 km/h liikuv turvaauto minema kihutas. Toekama kehaehitusega härrasmehele sai Bussijaama tõus saatuslikuks – kolonn tema taga liikus Ülemiste ristil edasi 20 km/h. Polnud midagi teha. Peale ametlikku stardipauku Vana-Tartu maanteel sain kaasa elada kõrgemat pilotaazhi omava Tiit Idaranna esitustele mersu roolis. Võttis kätte ja karistas tema arvates selle ära teeninud autojuhte ja mootoratturhiiri nagu heaks arvas. Valus vana, ütlen ma teile!

2013_Fakto_5

Oma sõitjaid nägin alles 10-15 km pärast, kui ühes grupis oli Raino. Õnneks teisi näha polnud! Lõpuks ometi, 25km stardist, peale Vaidalt ära keeramist, saime ihaldatud peagrupi sappa. Kohe hakkas ka juhtuma….”

Bruno:
“Osad mehed hakkasid  juba väsima ja imelikke liigutusi tegema. Sealt saime ka mina ja teised meie tiimi liikmed osa, kui üks kodanik grupi keskel otsustas külili panna. Otsutasin oma 92-e kilose keha otse üle teiste visata. Peaaegu õnnestus. Kahjuks takerdus pedaal kuhugi ja olin pikali. Ainult üks kadumaläinud pudel ja lõhkine küünarnukk. Selle asemel, et põllult naasnud Kaidole tuulde hüpata, otsisin oma pudelit. Täitsa loll! Vahepeal oli Janek ka püsti saanud ja panime minema, lootes Kaidole järgi saada. Kuna jalg polnud ka eilsest „Kalevipojast“ kõige värskem, ootasin Janeki ära, võtsin meie tiimi autost joogi ja tiksusime edasi.”

2013_Fakto_2

Liisal, kes oli koos teistega samas sektoris, kõlisesid kõrvus euromündid ja numbrid jooksid silme eest läbi, kui paremal ja vasakul süsinikku pilbasteks lendas. Õnneks jäi uhiuus ratas terveks! Andrel kraapisid paar tüüpi  kukkudes veel küüntega õlga ja tahtsid ka teda pikali vedada, aga õnneks jäi see juhtumata.

Kaido tuli samal ajal tagant….
“Kuna olin paremal servas ja tee peal enam ruumi polnud, siis otsustasin pehmema pinnase ehk rohelise põllumaa kasuks. Pidurdada ei jõudnud, aga juhtisin ratta teepervelt alla, takistustest (teised rattad ja põllukivid) mööda ja seiskusin allpool põllul. Pikalt ei mõelnud, vaid jooksin rattaga tee peale tagasi ja kuna Liisa oli juba minemas, siis panin ka talle järele. Andre tuli ka ja kuidagi saime väikesesse punti sisse, mida vedasid kukkumise taha jäänud Alpha-Baltic’u 4 tegelast ning Andre Pukk. Mõne aja pärast olime suures grupis tagasi, kus oli ka Rain.”

Kuna Janek ja Bruno said vägivaldselt peagrupist eraldatud, siis jäid kõrgesse mängu edasi vaid Rain, Andre, Kaido ja Liisa. Edasi hoolitses meie sponsorlogode näitamise eest Andre, kes otsustas üksinda eest ära sõita. Ju oli süsiniku krigin teda niivõrd ehmatanud. Järgnenud ergutuspunktis küttis kirgi kohalik arvamusliider Erik Tammsoo, kes sõitjatele püha vett pähe valas ning tantsutüdrukutele samme ette näitas. Sõit ise aga läks ühe närvilisemaks ning küljekaga lõigul Kostiverest Lagedi poole tõmmati kaelad pikaks. Taga saateautos hakkasid pihud higiseks muutuma. Lagedini kestsime veel ära. Gruppi oli alles jäänud vaid kaks N klassi sõitjat ja mõlemad olid Liisad – Kull ja Ehrberg! Järgnevalt võeti suund uuele lõigule Jüri suunas, mis sisaldas endas palju kitsaid pimedaid kurve. Tugevamad ründasid……

Liisa:
“Olime grupi peas veel, kuid 15 km enne lõppu jäin ma korra tuulest välja ja enam tagasi ei suutnudki saada. Peagrupp oli kuni finišitõusuni nägemisulatuses. Poodiumi koht oli õnneks kindlustatud, pinged olid selles osas vähemalt maas 🙂  Teadsin, et paremaks kohaks pole ma tol päeval veel suuteline. Lõpp tuli kole raskelt Andre ja Kaido tuules. Õnneks tuli meie tiimi mänedzer ja teatas, et võtke rahulikult, tagant pole kedagi tulemas!

2013_Fakto_1
Kannata, kannata, peagrupp on veel 50m kaugusel

Kokkuvõtvalt võin öelda, et sõit läks oodatust palju paremini ja seekord olid poisid mulle väga heaks moraalseks toeks 🙂
Lõpus tuli välja, et ilmselt olin vahepeal päris omas maailmas, kuna osasid asju ma ei mäletanud või siis ei pannud tähele. Vot nii kõvasti pingutasin!”

Liisa strateegilised mõõdud:
Keskmine pulss: 171
Maksimum pulss : 190

2013_Fakto_4
Liisa oli nii küpse, et Andre läks tema asemel poodiumile!

Omalt poolt soovime Mihkel Reilele selle ürituse populariseerimisel jätkuvalt edu. Küll see 1000 osaleja piir lõhki lüüakse!

Tulemused

Pildimaterjal
Sportfoto
Delfi Sport
Rattaprofid
Kostivere Ergutuspunkt – Reet Suhova