Karksi nädalavahetus 2013

CC Rota Mobilis andis tooni Karksi nö rattanädalavahetusel, kus selgitati välja parimad vallad ning lisaks peeti 15. Karksi Rattamarton, mis kõigi kartuste jjärgi jäi ka viimaseks. Kaido tegi kokkuvõtte toimunust!

Kui selgus, et Valdade Suvemängud toimuvad sel aastal Karksi-Nuias ning rattakross Paanikse endises raketibaasis, siis oli osalemisotsus langenud. Olen seal varem Prükkel Cup’l osalenud ja mulle sealne materjal meeldis.  Kaupo Kuhlap oli ette valmistanud raja, mis pälvis osavõtjatelt ainult kiidusõnu!

Lisaks minule ja Marekile laekusid CCRM- st kohale Anti, Andre ja Bruno, kelle osalemine oli teada, aga üllatusmehed olid Alvaro ja Madis – oma uue, kahevedrulise püssiga!

2013_Karksi_Start
Stardisagin – Brunn esireas

Rajaga tutvumine tehtud, läksime starti, et ikka hästi minema saaks. Bruno tuli küll hiljem, aga ta pressis ennast jõuga esiritta. Lisaks olid seal veel M40 favoriit Jaanus Sarv, Aivar Veri ning Rakke raskekahurvägi eesotsas Rainer Neidra ja Margus Sirveliga. Stardist pandi hooga minema, sest mõnesaja meetri pärast oli üks potensiaalse ikaldumise koht – lahtise liivaga lühike, aga järsk tõusunukk. Sain napilt ülesse, sest minu ees olnud KJK vormis Siim Jalakas(hilisem 3.koha omanik) hakkas kahtlaseid vigureid tegema ja palju ei puudunud, et oleksime  Mehis Leigriga pidanud jalastuma. Mehis pani varsti minust mööda, koos püüdsime kinni Mikk Altermanni ja tegime paar ringi koostööd.

2013_Karksi_Kaido

Kolmanda ringi alguses tundsin, et Mehis hoiab valusalt peal (Mikk oli tagant juba ära kukkunud) ja ega siin pikka pidu enam pole. Otsustasin  võimalikult kaua tuules iniseda, et tagumistega vahe võimalikult pikaks venitada. Eest paistis aeg-ajalt M40 liidri J.Sarve selg ja oli väike lootus, et ehk jõuame talle järele. Kahjuks minu jaks lõppes ja pidin eemalt vaatama, kuidas Mehis koos Jaanusega kaugenes. Kuna olin pikalt punases olnud, siis kartsin, et nüüd hakkan kukkuma nagu kivi.

2013_Karksi_Bruno
Brunn kuuma andmas

Õnneks sain kinnitust tõsiasjale, et järjest paremasse hoogu minev tulevikulootus Taikki (kes tegi 1.stardi oma uhiuue 29“ BMC-ga) ei ole mulle lähemale saanud ja nii läksin viimasele ringile lootusrikkalt. Lõpujoon tuli täpselt õigel ajal ja rohkem poleks tahtnud sel päeval pingutada. Tulemuseks M40 klassi 2.koht, millega jään rahule, sest tahapoole jäi eeldatavalt tugevam Aivar Veri. Lisaks veel muidugi CCRM arvestuse esikoht 🙂

2013_Karksi_Yhispilt
Tehtud

Tulemused

Pühapäeval plaanisime Marekiga osaleda Karksi Rattamaratonil (2x26km), mille toimumine oli hästivarjatud saladus, sest näha olid ainult kohalikud suurused ja siis kutsetega eliitklassi ratturid Austa, Tamkõrv,Massa, Sirvel, Sala jne. Reklaami üritusele ei tehtud ja infot sai ainult parimaid luurajaid kasutades! Kohale tuli siiski tubli 20-30 osalejat ja nende hulgas ka (üllatus-üllatus!) Sussa ja Raino. Rainol algas võistlushooaeg ja üheltki võistluselt ta enam puududa ei kavatsevat!

Stardis vaatasin, kellega sõitma hakkan ja paar meest jäid silma – Raivo Nõmm Viljandi RK-st ja Taaramäe rattaklubi Sander Suurna, kelle tugevusest puudus info, aga ratta (Spessu 29“) järgi otsustades päris kehvik ei saanud olla. 🙂 Proovisin liidritega kaasa minna ja kannatada kuni jaksu on. Esimene ärev moment tekkis ca 3km peal, kui ühes pimedas vasakkurvis oli auto ootamatult keset teed. Õnneks olid vedajad kiire reageerimisega ja saime autost napilt mööda. Ca 8-9km peal jõudis kätte minu vedamise kord. Tegin selle kenasti ära ja andsin Tamkõrvale vahetuse üle, kui algas suht lauge, aga pikk ja liivane tõus. Tundsin, et läheb raskeks ja  grupiga tekkis väike vahe. Kannatasin tõusu ära ja laskumisel imesin kuidagi järgi. Ei tahtnud üksinda sinna metsa vahele jääda – seda enam, et minu eeldatavad konkurendid, Nõmm ja Suurna istusid ilusti grupi keskel. Varsti jõudis kätte ka nende kord punti vedada – see andis lootust, et äkki jõuab piimhape ka nende jalgadesse 🙂

Ca 12km peal, kui rada metsateele keeras ja seal pikem tõus algas, olin  esimene, kes vahe sisse lasi, kuid õnneks jäid maha ka Sander ja  Raivo. Kruusale jõudes saime kokku ja hakkasime koostööd tegema – alguses oli see vähe krobeline, aga hiljem sujus kenasti. Ca 3km enne ringi lõppu oli üks lahtise kruusaga pikk tõus, mis imes nii kõvasti, et vaatasin mitu korda tagarehvi – ega see tühjaks vajunud pole.

Teine ring läks rahulikult kuni 6km enne lõppu pani esimese litri Raivo Nõmm. Sander sai tuulde, aga minul tekkis vahe – vaikselt, aga kindlalt inisesin tuulde tagasi. Teine pauk pandi selsamal pehmel kruusatõusul, kui just vedamas olin ja siis polnud mul midagi vastata. Korralik vahe tuli sisse ja kaksik läks oma teed. Otsustasin siiski rätikut ringi mitte visata, vaid punnisin  edasi ja kohe tuli ka mulle sobiv metsalõik. Liikusingi pidevalt natuke lähemale ja ca 100m enne lõppu jõudsin ka Raivo tagarattasse, aga võistlus sai otsa. Tasuks 10.koht ja tore nädalavahetus Mulgimaal.